Chestionar pentru elevii din învățământul profesional și tehnic: care sunt problemele acestui sistem?

Liga Elevilor Meseriași dă startul unei noi inițiative care are ca scop îmbunătățirea sistemului de învățământ profesional și tehnic din România.
Liga Elevilor Meseriși (LEM), alături de Consiliul Național al Elevilor, a realizat un chestionar adresat elevilor din învățământului profesional și tehnic din România, prin care urmărește să afle problemele pe care aceștia le resimt în sistemul educațional. Chestionarul este format dintr-o serie de întrebări despre starea acestuia și poate fi completat aici, până la data de 15 iunie.

Una dintre aceste întrebări cuprinde o listă de probleme majore identificate deja de către echipa LEM în județul Buzău, din care respondenții le pot selecta pe primele trei cele mai presante, din experiența lor cu acestea în liceele de proveniență. În cazul în care membrii grupului țintă se confruntă și cu alte nevoi care nu se regăsesc în lista propusă, aceștia au oportunitatea de a-și descrie problemele din interiorul școlii într-o altă rubrică. Pentru distribuirea cât mai eficientă a acestui formular, LEM solicită ajutorul Consiliului Național al Elevilor și al reprezentanților consiliilor județene.

Acest sondaj reprezintă instrumentul de bază pe care elevii LEM doresc să îl folosească pentru a realiza un raport al situației învățământului profesional și tehnic la nivel național, aducând astfel în prim plan importanța liceelor tehnologice și școlilor profesionale pentru viitorul meseriilor din România.
În anul 2018, Liga Elevilor Meseriași a făcut un raport de analiză privind situația sistemului educațional profesional și tehnic din județul Buzău, la care au răspuns elevi, profesori, directori și angajatori din județ.

Raportul a fost punctul de plecare al inițiativelor alese și desfășurate la nivel județean de către echipa LEM. Puteți citi concluziile acestuia aici.